Учора ввечері директор районного комунального підприємства «Добробут-Сервіс» Іван Дудник повідомив редакцію порталу про те, що на Дорожньо-ваговому комплексі (ДВК) в Млинах трапилася чергова «надзвичайна ситуація» і саме в цей час вагова платформа заблокована автопричепом, водій якого категорично не бажає визнавати вимоги поліції та інспекції «Укртрансбезпеки». І хоч наш кореспондент оперативно прибув на місце події, інцидент вже був вичерпаний, автопоїзд залишив ДВК і про те, що тут щойно трапилося, довелось розпитувати старшого держінспектора відділу державного контролю Управління Укртрансбезпеки в Полтавській області Сергія Литвина. Він також надав редакції кілька зроблених знімків.
А було все так. Інспектор поліції, що чергує на ваговому комплексі, зупинив автопричіп на базі тягача Reno Magnum, що рухався з боку Лохвиці. Водієві було запропоновано заїхати на вагову платформу для зважування. В цілому, загальна вага автопоїзда, що перевозив металопрокат з Рівненської області до м. Суми, а також розподіл вантажу на кожну вісь не перевищували нормативних показників. Але було два «але»: водій порушив вимоги знака, що обмежує рух вантажівок через млинівський міст вагою понад 15 тонн – за це передбачений штраф у розмірі 225 грн. Тож працівником патрульної поліції була складена відповідна постанова. Крім того, під час перевірки документів держіспектором Укртрансбезпеки з’ясувалося, що у водія відсутня щоденна реєстрація його режиму праці й відпочинку (традиційне порушення серед абсолютної більшості перевізників). За цим фактом також був складений акт, який потім інспекція передасть за місцем проживання перевізника. В разі його неявки до суду – винуватцю загрожує штраф у розмірі 1700 грн. Якщо ж відповідач знайде для суду вагомі аргументи на свою користь – розмір штрафу може бути знижений.
Однак, водій Микола Коник, який одночасно був і власником транспортного засобу, не мав наміру миритися з такими «репресивними» діями держслужбовців і влаштував на ваговому майданчику справжню виставу. Коли умовити поліцейського й держінспектора не вдалося, підприємець вдався до погроз: кричав, що перегородить автотрасу…

Як правило, водії, яким загрожують подібні та значно більші штрафні санкції, починають дзвонити своїм «шефам», тобто, власникам автотранспорту чи вантажу, щоб ті приїхали й на місці «розрулили» ситуацію. І шефи приїздять. Іноді водії, знаючи, що зважування автопоїзда призведе до накладення відчутного штрафу (а він розраховується в євро), відмовляються заїжджати на ваги, імітуючи раптову поломку транспортного засобу і неможливість зрушити з місця. А там, дивись, і підтримка підтягнеться…
В нашому ж випадку, функції водія і «шефа» поєдналися в одній особі, тож порушнику правил дорожнього руху довелося імпровізувати на місці і власноруч «розрулювати» ситуацію. Микола Михайлович на знак протесту своїм автопричепом заблокував вагову платформу, вдаючи, що йому раптово стало зле… Довелося викликати «швидку допомогу». Медики, що прибули на виклик, провели обстеження «хворого» – виміряли тиск, зробили кардіограму і винесли вердикт: цілком здоровий. Довелося припиняти спектакль. Скандальний шофер підписав постанову поліції, але відмовився підписувати акт, який склав інспектор Укртрансбезпеки. Після цього сів за кермо і попрямував у бік Сум…
На цій історії можна було б поставити крапку, але знову виникає одне «але». Наші дороги, станом яких обурюються навіть ліниві, руйнуються подібними Кониками. Вони пускаються на будь-які вигадки, симулюють несправність автотранспорту і розлад власного здоров’я, намагаються умовити інспекторів, або втікають від них манівцями, наражаючи на небезпеку автотранспорт і перехожих з єдиною метою: уникнути будь-якої відповідальності за порушення правил руху і норм вантажоперевезень. Таким як вони маємо «дякувати» за розбиті автошляхи, на які ні в держави, ні у місцевих бюджетах не вистачить ніяких коштів. Головний критерій для цих людей – за будь-яку ціну отримати якомога більший «навар. А там – хоч трава не рости.
Доки ми не навчимося жити за законами, які для всіх однакові (і це стосується не лише ситуацій на дорогах) – ми не станемо цивілізованою нацією та економічно потужною державою.
Наш кор.
Обговорення матерiалу